Abordarea creativității pedagogice orientată spre calitate și eficiență educațională pentru învațare durabilă și formarea de competențe verzi: constatări și perspective

La data de 20.12.2022 în IP Colegiul de Ecologie din Chișinău s-a desfășurat Seminarul teoretico-practic cu genericul ,,Abordarea creativității pedagogice orientată spre calitate și eficiență educațională pentru învațare durabilă și formarea de competențe verzi: constatări și perspective”. Activitatea a întrunit întreg colectivul profesoral.

În deschiderea seminarului, dna Nina Negara, directorul Colegiului, a menționat că conținutul activității de formare din cadrul seminarului este orientat în exclusivitate spre valorificarea și dezvoltărea competențelor profesionale a cadrelor didactice în domeniul dezvoltării durabile și sustenabilității, asigurarea educației de calitate.

Seminarul a fost structurat și a decurs în 3 etape:

  • Sesiune plenară;
  • Activitate în ateliere;
  • Dezbateri. Concluzii, direcții de perspectivă.

În sesiunea plenară s-au analizat diverse aspecte din activitatea Colegiului în prima jumătate a anului curent de studii:

  • Calitatea învățământului profesional tehnic prin prisma dimensiunilor europene - Iurieva Tatiana - GDS, director adjunct interimar pentru instruire și educație;
  • Calitatea învățământului profesional tehnic prin prisma dimensiunilor europene - Iurieva Tatiana - GDS, director adjunct interimar pentru instruire și educație;
  • Întroducerea de noi Programe, curricule, noi discipline axate pe formarea competențelor verzi - Goncearencu Aliona - GDÎ, șef catedră Silvicultură și grădini publice; Fedco Valeriu - GDD, șef catedră Turism și discipline socio-umane;
  • Parteneriatele în susținerea conceptului de durabilitate în cercetarea academică și pregătirea profesională necesară pe piața muncii - Coica Vitalii - GDS, director adjunct pentru practică; Beznos Sabina - GDÎ, șef secție didactică nr.3; Ciugureanu Ludmila – GDÎ, șef catedră Științe exacte;

Activitatea în Ateliere a pus în dezbatere o serie de aspecte și strategii de dezvoltare pentru realizarea unui proces educațional bazat pe promovarea culturii calității pe care colectivul profesoral și-l propune să-l asigure în continuare.

Monitorii și formatorii (Negara N.,Iurieva T.,CoicaV.,Voloh L.,Beznos S., Gonța L., Cosovan E.,Goncearencu A., Banari A., Fedco V., Șarapanovscaia S., Ciugureanu L., Zagorodniuc T.) au realizat o serie de activități pentru a identifica direcțiile de perspectivă, problemele și căile de soluționare.

De menționat faptul că, pe tot parcursul seminarului, participanții au beneficiat de un bogat schimb de experiență și cu multe noutăți din domeniu.

La final a fost analizată: Misiunea și viziunea Colegiului de Ecologie în contextul învățării durabile: direcții de perspectivă prin prisma:

  • Identificarea resurselor pentru definitivarea pachetelor educaționale demarate;
  • Strategii de dezvoltare a programelor de formare profesională în identificarea partenerilor educaționali și încheierea de acorduri de colaborare;
  • Consolidarea capacității Colegiului de Ecologie în formarea competențelor verzi.

Menționăm că, Colegiul de Ecologie tinde să rămână una din cele mai prestigioase instituţii de învăţământ profesional tehnic postsecundar din Republica Moldova prin conţinutul şi modernizarea procesului educaţional, dinamismul inovării, implicarea în raporturi strategice de parteneriat cu mediul economic, social şi naţional.